אמרו שהוא הלך

שני ביצועים לאותו שיר – “גיטרה” של שמוליק קראוס, ארבע שנים, ועולם שלם ביניהם. הטקסט אמנם של רוטבליט אבל שלא תטעו – מדובר באחד השירים היותר אישיים של קראוס, ואולי האישי ביותר. הביצוע הראשון מתוך אולפן קיץ – תכנית שביים ראלף ענבר עבור הטלוויזיה הישראלית ב-1978. בסרט הדוקומנטרי המצוין “אצלי הכל בסדר” על סיפורה של ג’וזי כץ, היא מתארת את מופע האימים שהעלה קראוס באולפן כשהגיע שתוי ובאיחור וכמעט פוצץ את יום הצילומים. בסרט יש רק קטע קצר מהשיר, אבל הוא מספיק כדי לראות באיזה מצב מעורער היה קראוס באותו הזמן. בקליפ שפה למטה נמצא השיר המלא, כולל הקדמה ארסית במיוחד של קראוס שנראה מאוד לא מרוצה מכך שהוא מופיע כאורח בספיישל של אשתו. והאיור הקיטשי של ג’וזי ברקע מוסיף לכל העניין מימד גרוטסקי במיוחד.

ארבע שנים אחר כך ג’וזי כבר לא היתה בארץ אחרי שלקחה את הילדים ופשוט נמלטה מפה. קראוס נכנס ויצא מאשפוז ונראה היה שהוא מתאזן ונכנס לתקופה טובה. האלבום שהוציא באותה שנה, “גלגל מסתובב”, הוא לדעתי הטוב שבתקליטיו, והיה גם פרי שיתוף הפעולה הראשון עם אילן וירצברג שבמשך הרבה שנים אח”כ יארוז את קראוס בעטיפה מוזיקלית ידידותית וקלה לעיכול. לא שזה מנע את הנפילה הבאה – עד האלבום הבא שיצא כעבור שש שנים קראוס הספיק לאבד את זה שוב, להתאשפז ולצאת וחוזר חלילה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא אמרו שהוא הלך

  1. מאת אריק‏:

    הלילה בלופ של ערוץ 1 שודר אותו השיר (בביצוע המקורי כלומר עם פלייבק) והפעם מתוך התכנית “עוד להיט” עם אלי ישראלי.

  2. מאת חן המדריך, ירושלים‏:

    שתי הערות:

    1.) שימו לב שבביצוע המוקדם מ-78′ הוא שר בסוף “אהבתי לנגן בגיטרה” בעוד שבביצוע המוכר שהוקלט לאלבום הוא נשאר לאורך כל השיר בגוף שלישי (“אהב “הוא”…)

    2.) היום לא היו נותנים לזמר ככה להזיע בטלוויזיה. בטח לא בתוכנית שמוקלטת מראש…

    ערן, אחלה כרגיל.

  3. מאת ארז‏:

    גדול!
    אני זוכר את ההבדל בין ההופעה של זקני ב92 בפסטיבל ערד לעומת ההופעה ב 93 .בדיוק כמו שכתבת, ההבדל.יש לך משהו על הקסטה של הבילויים? שנים שאני מחפש אותה.
    שא ברכה.

  4. מאת עמלי‏:

    הקליפים הורדו מ-Youtube, חבל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.